måndag 10 september 2012

bröllopshelg (bildspecial)

Vännerna Filip och Ida gifte sig i helgen, med benäget bistånd av mig (som präst) och maken (som best man). Sofia bidrog med att titta på. Och med att äta oförskämda mängder godis och dansa till midnatt, som sig bör.


På Bryssels flygplats Zaventem finns dessa fina muggar. En sådan kommer att införskaffas innan vi åker hem. Just nu känns det som att vi tillbringar en hel del tid på just den flygplatsen. Sämre flygplatser finns definitivt, även om det hade kunnat finnas några fler affärer.


Det vackra brudparet ler lättat efter vigseln. Och sensommarvarmt var det där utanför Rörums kyrka på Österlen.


Det här är en annan Sofia, nämligen hon som var drottning över Sverige och Norge och gift (stackars kvinna) med Oscar II. Han hade en smula svårt att hålla sig till den kungliga sängen, men barn blev det ändå, bland andra prins Eugen. Eugen målade fint (bland annat till Kirunas fantastiska kyrka). För övrigt tycker jag att min Sofia är sötare, även om drottningen har en cool plym. Den här bilden finns uppsatt på Borrby Kungsgård, där festen var.


Och här är vi. Fina, tycker jag. Flor har jag aldrig haft förr, men det var kul och uppskattat. Mer flor till folket, helt enkelt. Nu sitter den lilla hatten på min Luther-staty. Han är inte lika snygg i den som jag är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar