fredag 24 februari 2012

semmelgalenskap

Jag är ensam präst i tjänst den här veckan. Och husmor är också iväg. Och det har gått alldeles utmärkt, with a little help from my friends.
Harriet kom hit och hjälpte till med luncherna tisdag och torsdag, vilket var himla bra. Maken gjorde en hjälteinsats. Framförallt tisdag var rätt galen. Fet-tisdag, alltså. Vi gjorde och sålde ungefär 100 semlor. Under resten av veckan har kanske 70 gått. Och igår sålde vi också en och annan prinsess-semla, för att fira Estelle lite grann (och alla andra bebisar, jag har inte gått och blivit rojalist. Bara glad över en nyfödd bebis.)

Och så är det fasta. Målsättningen den här gången är att hålla mig ifrån allt vad kanelbullar och andra bakade godsaker heter, samt choklad, och dessutom försöka be laudes och completorium varje dag. Det där sista har inte riktigt kommit igång, får jag erkänna. Jag är inte så from på morgnarna. Men completorium blev det igår kväll i alla fall, och det är i alla fall något.

Och så en fin lila bild, bara för att det är fasta. Titta så många fasteklädda människor. Kolla framförallt in Antjes fina purpurfärgade strumpbyxor. Välmatchat! Den skäggige karln mellan Eva och Antje är min nuvarande biskop, Sven Bernhard Fast. Lustigt med Stockholm, Visby och Lund så där bredvid varandra, mina tre senaste stift. Fattas bara att Hans Stiglund, Luleåbiskopen, skulle stått med dem också. Jaja, man kan inte få allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar