måndag 16 januari 2012

söndag

Sådär, då vart man inpredikad här. Gudstjänsten kändes bra, många vänliga ansikten och goda ord efteråt. Fick vara med om att sänka tröskeln till nattvarden så mycket att en flicka idag tog den för första gången, på grund av min predikan. Fantastiskt!

Och efter den roliga kyrkkaffet med många sköna nya bekantskaper tog vi en promenad i det vackra och småkyliga vårvädret. Vi gick ner till Naturhistoriska museet (naturligtvis har det en längre och pampigare titel: Institut royal des Sciences naturelles de Belgique) och såg enorma dinosaurieskelett, mängder av uppstoppade djur och åt gaufres (våfflor) i kafeterian. Väl hemma lagade vi lasagne, läste Harry Potter, pratade med underbara N och L via iChat och byggde en garderob till mig. I samma veva upptäckte vi att mina koftor och trosor inte befinner sig här i lägenheten (ja, ända tills nu har jag gått runt på det jag packade i min väska). Hm. Undrar var de är. Håll tummarna för att de är hemma i lägenheten i Malmö, annars blir det dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar