tisdag 15 oktober 2013

Vad var det jag sade?!

Redan efter att jag träffat henne första gången, kanske till och med efter jag hade lyssnat på henne första gången (och röstat på henne i biskopsvalet i Lund 2007), sade jag "Antje kommer att bli vår första kvinnliga ärkebiskop".

Idag är jag oerhört glad och stolt och lycklig över att ha fått rätt!

Antje har varit enormt viktig för mig personligen, och som präst. Hon har stöttat mina drömmar och resor, hon har alltid haft ett intresserat och vänligt ord över, varit närvarande i möten, predikat med Jesus i centrum, och inspirerat massor av oss präster att satsa på just predikans konst. Hon är klok, from, rolig och ambitiös. Kanske inte Sveriges främsta liturg direkt, men på många andra sätt är hon en förebild och en inspiration för mig, och många andra. För mig är detta en fantastisk dag, en jublets och hoppets dag! Äntligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar