lördag 16 november 2013

november

Alltså. November. Varenda år dyker den upp, säkert som fönsterkuvert när kontot är tomt. Och lika välkommen.

Så därför har jag inte så värst mycket att skriva. Finns inte energi just nu, faktiskt, mellan basarförberedelser, vanligt jobb, kursplugg i Uppsala, fackförhandlingar, tråkigt fuktigt väder och en inomkyrklig "debatt" som får mig att vilja emigrera. Fast det har jag redan gjort.

Och förutom vädret och debatten är allt rätt kul, och emellanåt till och med energigivande. Och idag fick jag döpa finaste A, och det blev en riktig liten toppendopgudstjänst. Det finns egentligen ingenting alls att klaga på, livet är bra, min familj är fin och frisk, jag har fantastiska vänner.

Fast det är november, vädret är tråkigt och fuktigt, och nu lägger jag mig en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar