söndag 6 januari 2013

kreativitet

Varje år, på nyårsafton, efter fyrverkerier och champagne, brukar vi och våra vänner dela med oss av våra drömmar och förhoppningar/mål för det alldeles nya året. Inte löften, utan vad vi vill.

I år hade jag två stora.

Dels vill jag ta körkort (det är liksom dags när man är drygt 38, eller hur?), och dels vill jag få igång min kreativitet igen. Jag är en ritande/målande/pysslande/skrivande/sjungande människa, men de senaste åren har i stort sett det enda jag gjort kreativt varit jobbrelaterat.

Men så trillade möjligheterna ner i knäet på mig för bara några dagar sedan.

Först bad maken mig att rita för hans färska rollspelskampanj, och det var som om den delen av hjärnan gjorde en lyckosaltomortal och idéerna bara flödade.
Och sedan blev jag kontaktad av en kvinna som håller på och förbereder Extravaganza, och behövde illustrationer av kyrkmöss till några stora föreläsningar hon ska hålla i. Hon fick mitt namn via en god vän, och jag började genast skissa. Sååååå roligt! Jag mår verkligen som allra bäst när jag får uttrycka mig med mina händer likväl som med mina ord.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar