måndag 24 mars 2014

en lång promenad, skor och hockey

Måndagar är mina lediga dagar, och idag gick jag en lång promenad. Om skoaffären en har siktet inställt på ligger tillräckligt långt bort, kan nämligen fönstershoppingen räknas som motion. Intervallträning, närmast.
Det blev inga skor idag, men många fina sådana har jag sett. Några har jag dessutom provat. Ibland räcker det för att tillfredsställa det lilla suget efter glamour jag kan känna då och då.

Och så lovade jag en vän att skriva något snällt om FBK, dvs ett hockeylag från Värmland, med ordet boll i sitt namn. Skulle tilltalat belgiska hockeyspelare, som spelar landhockey och inget annat.
Uppenbarligen går det jättebra för FBK, även utan boll på isen, och de är klara för semifinal i SHL. Duktigt, får en ju ändå säga. Bra jobbat!

Det har ingenting överhuvudtaget med skor att göra (klackar är vassa, det är även skridskons skena?). Men däremot är det intressant med hur olika människor (ibland, men inte alltid) fastnar för olika intressen och kan ägna dem oerhört mycket tid, koncentration och pengar. Ishockey för några, även om det handlar om att heja fram ett lag, vackra skor för andra. Vissa spelar massor med spel, andra syr, ytterligare andra springer maratonlopp. Vad skönt att vi är olika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar